سایت شخصی ابوفاطمہ موسوی عبدالحسینی

جستجو

ممتاز عناوین

بایگانی

پربازديدها

تازہ ترین تبصرے

۰

دیدار فعالان تقریبی کشمیر با نماینده ولی فقیه در ھند

 مسلکی رواداری فارسی یاداشت

دیدار فعالان تقریبی کشمیر با نماینده ولی فقیه در ھند

تنا-شبه قارہ

۷ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۵

مرجع : تنا-شبه قارہ

دوشنبه ۶شھریور یک ھیئت تقریبی کشمیر متشکل از مفتی اعظم کشمیر مولانا مفتی بشیر الدین احمد فاروقی،میرواعظ وسطی کشمیر و امام جمعه مسجد جامع ناحیه بیروه بادگام مولانا سید عبدالطیف بخاری،نایب رئیس مسلم پرسنل لا بورد و امام جمعه مسجد امام اعظم بته مالو سرینگرمولانا سید شریف الحق بخاری،رئیس بنیاد امن فیاض احمد بات و نماینده مجمع جھانی تقریب مذاهب اسلامی در کشمیر حجت الاسلام عبدالحسین کشمیری با نماینده ولی فقیه در ھند حجت الاسلام والمسلمین مھدی مھدوی پور در دفتر شان واقع در دھلی نو ملاقات کرده از تلاش تقریبی جمهوری اسلامی ایران تجلیل بعمل آوردند۔

به گزارش تقریب(تنت)،نماینده ولی فقیه ضمن خوش آمد گوئی به علمای کشمیر اظهار داشت فعالیت ھای تقریب شما در کشمیر قابل تقدیر و تشکر است و انتظار می رود ھمواره برای تحقق بستر ھمزیستی مسالمت آمیز توسط مسلمانان الگو باشد۔ 

در این دیدار مفتی اعظم کشمیرخطاب به نماینده ولی فقیه در ھند اظهار داشت حضرتعالی نماینده رھبر و امام ما حضرت امام خامنه ای ھستید و انتظار می رود برای سازماندھی امور مسلمانان اعم از شیعه و سنی در کشمیر و ھند بیش از پیش اقدام لازم بعمل بیاید و در این کار ما را دستیار خود بدانید۔ 

میرواعظ وسط کشمیر مولانا سید عبدالطیف بخاری طی سخنان خود اظهار داشت از روزی که فعالیت تقریبی توسط نماینده مجمع جھانی تقریب مذاهب اسلامی در کشمیر حجت الاسلام عبدالحسین کشمیری آغاز شده است کار ھای فوق العاده و ستودنی شروع شده است .ھر چند مسجد جامع که پیش نماز آن ھست فضای تقریبی از قبل توسط پدر بزرگوارش پایه گذاری شده بود و خودش ھم آن را ادامه می دھد و در نتیجه در نماز جماعت آن مسجد حضور مسلمانان اعم از شیعه ،سنی و اھل حدیث قبلا هم مشاھده می شده ، ولی با فعالیت ھای گسترش فرھنگ تقریبی پر رنگ تر شده است و برگزاری سالگرد امام خمینی(ره) ، روز قدس و نماز عید سعید فطر با حضور پرشکوه مسلمانان اعم شیعه وسنی شاھد مثال آن است و از حاج آقای مھدوی پور موفقیت ھر چه بیشتر درخواست دعا کرد۔ 

نایب رئیس مسلم پرسنل لا بورد جامو و کشمیر و امام جمعه مسجد جامع امام اعظم مولانا سید شریف الحق بخاری نیز طی سخنان خود اظهار داشت کشمیر این ویژه گی را دارد که ھر یک از مبلغین و مروجین اسلام که وارد کشمیر شدند صرف نظر از ترویج مسالک به ترویج اسلام پرداخته اند و در نتیجه مسلمانان با وجود دارای مسالک مختلف کنار یکدیگر با کمال اخوت و برادری بویژه شیعه و سنی زیسته اند البته ھمواره دست پنهان برای آلوده کردند فضای صمیمی مسلمانان اعم شیعه وسنی فعال بوده اند و انشاالله با فعالیت تقریبی دست سازشکاران تفرقه افکن را کوتاه خواهیم کرد۔ 

رئیس مؤسسه بنیاد امن فیاض احمد بات هم ضمن اظهار خوشوقتی از ملاقات با نماینده ولی فقیه اظهار داشت که بنیاد امن یک ان جی او  ngo معتبر است که سرپرست عالی آن فرماندار کشمیر این این ووهرا عهده دار می باشد , ھر چند از ۱۶ سال پیش فعالیت می کند، ولی اکنون با آغاز ھمکاری با مجمع تقریب روح تازه ای به خود گرفته است و برای گسترش فرھنگ تقریب و ھمزییستی مسالمت آمیز بیش از پیش امیدوار تر شده است۔ و در ماه آتی سپتامبر۲۷الی ۲۹ مطابق ۶الی۹مھر سال جاری ھمچون سال ھای گذشته یک ھمایش بین المللی "جهان امن " برگزار می کند و در این ضمن دعوتنامه رسمی بنام نماینده ولی فقیه و سفیر محترم اسلامی جمهوری ایران در دھلی نو تقدیم نماینده ولی فقیه کرد۔ 

نماینده مجمع جھانی تقریب مذاهب اسلامی در کشمیر و مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری تقریب در شبه قاره حجت الاسلام عبدالحسین کشمیری هم از ھمکاری علمای اھل سنت و احزاب مذھبی،سیاسی و اجتماعی با مجمع تقریب برای تحقق اھداف مجمع تقریب تشکر و گزارشی از عملکرد تقریبی  این نمایندگی ارایه داد۔
 
نماینده ولی فقیه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای دکتر شیخ مھدی مھدوی پور ضمن تقدیر از فعالیت ھای تقریبی در کشمیر برای موفقیت ھر چه بیشتر از خدای منان مسئلت نمود۔ 

وی افزود رمز موفقیت ایران  اسلام بوده است و آنچه از قرآن و سنت آموخته بودیم  عمل کردن به آن را شروع کردیم و آثار و برکات معجزه آسا را مشاھده کردیم و با وجود مشکلات طاقت فرصا از جمله جنگ تحمیلی و تحریم ھا ایران اسلامی  قله ھای پیشرفت یکی یکی فتح می کنیو و به گفته  ولی فقیه حضرت امام خامنه ای مدظله العالی ، با این تحریمھا ایران اسلامی ھزار برابر رشد کرده است۔ 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مھدوی پور ضمن اشاره به مشکلات مردم کشمیر افزودند ھر که با اتکا به وعده ھای الھی و خود باوری استقامت ورزد پیروز است ۔ مسلمانان ھرچه بیشتر صفوف خود را با اتحاد و یکپارچگی حفظ کند موفق تر ھستند۔ 

گفتنی است ھیئت تقریبی از کشمیر برای شرکت در همایش بین المللی دو روزه "حج در قرآن وسنت" که روزهای شنبه و یکشنبه ۴و ۵ شهریورماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و اندیشمندان و علمای ایرانی و هندی در مرکز فرهنگی اسلامی دهلی نو برگزار شد آمده بودند۔

 

تبصرے (۰)
ابھی کوئی تبصرہ درج نہیں ہوا ہے

اپنا تبصرہ ارسال کریں

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی