سایت شخصی ابوفاطمہ موسوی عبدالحسینی

جستجو

ممتاز عناوین

بایگانی

پربازديدها

تازہ ترین تبصرے

۰

آزاد سازی بیت المقدس و نجات از دیکتاتوری دو وظیفہ مھم جھان اسلام می باشد

 مسلکی رواداری فارسی یاداشت

آزاد سازی بیت المقدس و نجات از دیکتاتوری دو وظیفہ مھم جھان اسلام می باشد

دبیر مجمع فقہ اسلامی ھند:

آزاد سازی بیت المقدس و نجات از دیکتاتوری دو وظیفہ مھم جھان اسلام می باشد

تنا- اختصاصی

دفتر نمایندگی خبرگزاری تقریب (تنا) شبه قارہ ھند , 6 تیر 1390 ساعت 9:38

دبیر مجمع فقہ اسلامی ھند جناب مولانا دکتر امین عثمانی ضمن گفتگو با خبر گزاری تقریب واحد شبہ قارہ ھند در دھلی نو اظہار داشت کہ در برھہ فعلی مھم ترین امر برای جامعہ اسلامی این است که نیاز ھای خود را اولویت بندی کنیم و ببینیم کہ امروز برای امت اسلامی چہ امری از ھمہ مھم تر است و خواھیم یافت کہ جزء وحدت کلمہ امت اسلامی چیز دیگری نیست۔


به گزارش تقریب(تنا) ، دکتر امین عثمانی ضمن تاکید بر وحدت کلمہ اظہار داشت وحدت کلمہ بہ معنی اصلی و معنوی باشد نہ این کہ صرفا شعار سر دھیم ۔ چون امت اسلامی اکنون دو مسائل مھم در پیش دارد یکی آزادی قبلہ اول مسجد اقصی و بازیابی حقوق مردم فلسطین است و دوّمی بر آوردن خواستہ ھای مسلمانان در جھان بویژہ در کشور ھای اسلامی کہ الان برای احقاق حق شان صدا را بلند کردہ اند ۔ مسلمانانی کہ برای استقلال شان برای حقوق شان مجاھدت می کند برآوردہ شدن خواستہ ھای اینہا ھم از مھم ترین مسائل جھان اسلام است۔ و بایستی از این حرکت ھا بدون ھیچ گونہ تعصب و کج فھمی حمایت کرد۔ زیرا تمام حرکت ھای مردمی مبنی بر حق و صداقت است لذا نمی شود با موقعیت سیاسی و یا جغرافیایی قضاوت کرد و باید حرکت مردمی حمایت شود۔ و این کار بدون کلمہ توحید تحقق پیدا نمی کند۔

دبیر مجمع فقہ اسلامی گفت کہ بعضی مسلمانان از قدیم برای احقاق حق شان مجاھدت را آغاز کردہ بودند بعضی تازہ شروع کردہ اند و در ھر یک کشور ھر چند ھر کسی شرایط مختلف را دارد و ولی ھمہ می خواهند از حقوق سیاسی و مذھبی خود بھرہ مند شوند و باید این حرکت ھا پشتیبانی و تقویت شوند۔حکام این کشور ھا بجای اینکہ حرف مردم خود را گوش کند اھداف استعمار را محقق می سازند۔

دکتر امین عثمانی ضمن محکوم سازی حکام بظاھر اسلامی ولی پشت پردہ دست نشاندہ آمریکا و اسرائیل ، گفت؛ چھل سال ، شصت سال دارند حکومت می کنند ولی مردم خود را از حقوق محروم نگہہ می دارند و اگر کسی صدا در بیاورد ان را  سعی می کند در نطفہ خفہ کند۔ این مسائل کلیدی جھان اسلام ھستند۔
اندیشمندان و صاحبان رائ  در جھان اسلام جلو بیایند این مسائل را بررسی کنند و راہ حل ھا را ارایہ بدھند تا اینکہ جھان اسلام بہ معنی کلمہ به جھان اسلام تبدیل شود۔

آقای دکتر امین عثمانی از حق طلبان دنیا خواست صدای خود را نسبت بہ مظلومیت مسلمانان کہ در کشور ھای مختلف دنیا بویژہ در کشور ھای عربی بہ خاک و خون کشیدہ می شوند بلند کردہ و بہ وظیفہ خود عمل کند۔

تبصرے (۰)
ابھی کوئی تبصرہ درج نہیں ہوا ہے

اپنا تبصرہ ارسال کریں

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی