سایت شخصی ابوفاطمہ موسوی عبدالحسینی

جستجو

ممتاز عناوین

بایگانی

پربازديدها

تازہ ترین تبصرے

۰

در سالروز شھادت امیرالمومنین ھیئت تقریب در بقعه مخدوم صاحب کشمیر حضور پیدا کرد

 کشمیر فارسی فارسی یاداشت

در سالروز شھادت امیرالمومنین ھیئت تقریب در بقعه مخدوم صاحب کشمیر حضور پیدا کرد

کشمیر تحت ادارہ ھند

عبدالحسین کشمیری

در سالروز شھادت امیرالمومنین ھیئت تقریب در بقعه مخدوم صاحب کشمیر حضور پیدا کرد

دفتر نمایندگی خبرگزاری تقریب (TNAا) شبه قارہ ھند واحد کشمیر , 1 شهریور 1390 ساعت 11:02

مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری تقریب (تنا) شبه قاره ھند عبدالحسین کشمیری ھمراه با عضوی ھیئت رھبری شورای اتحادیه کنفرانس حریت آقای پروفسور عبدالغنی بت و چند تن از فعالان تقریب دوشنبه ۲۱ رمضان المبارک برابر با ۳۱ مرداد در بقعه حضرت شیخ حمزه مخدوم معروف به سلطان العارفین مخدوم صاحب حضور پیدا کرده در سالروز شھادت مولی الموحدین علی ابن ابیطالب علیه السلام روز وحدت و تقریب شیعه و سنی را بنمایش گذاشتند۔


این ھیئت تقریبی مورد استقبال ھیئت امناء بقعه حضرت شیخ حمزه مخدوم صاحب قرار گرفت و میزبانان از حضور یک روحانی شیعه در انجا اظهار خوشحالی کرده و انرا خیلی میمون و مبارک دانستند .

شایان ذکر است که توطئه ھای سیاسی زیادی در گذشته برای اختلاف ، جنگ و جدل میان شیعه و سنی صورت می گرفت ۔ اتھامات بی پایه و اساس علیه شیعه مطرح می شد تا اینکه مسلمانان باھم ھمدست نباشند۔ حتی در ایام عزاء سید الشھداء حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام که مردم سینه زنی می کردند متھم می شدند که ھنگام سینه زنی مشت ھا طرف بقعه سلطان العارفین کرده قصد ھتک حرمت داشتند و با این بھانه درگیری ھا صورت می گرفت ولی الحمدلله اکنون مردم این نوع توطئه ھا را بخوبی می فھمند و به تقریب میان شیعه و سنی تاکید می شود۔ و امروز یکی از نمونه ھای عملی در بقعه سلطان العارفین شیخ حمزه مخدوم مشاھده شد۔

حضرت مخدوم صاحب درمیان مسلمانان اھل سنت کشمیر از تکریم خاصی برخوردار است و شیعیان ھم او را یک صوفی برجستہ دانستہ ارادت خاصی نسبت بہ این بزرگوار  دارند۔ حضرت شیخ حمزہ مخدوم (رہ) در سال ۹۰۰ ھجری بدنیا آمدہ و ۲۴ صفر۹۸۴ داعی اجل را لبیک گفت۔

بعد از برگشت از بقعه نماز ظھر را در مسجد مسیب راجباغ سرینگر ادا شد و در مسجد علاوہ بر دیگر نماز گزاران یک پیر مرد از دیدن یک روحانی شیعه در مسجد خود خیلی خوشحال شد و اظهار داشت که این دغدغه تنها آیت الله خمینی داشت که می خواست مسلمانان یکی باشند و شیعه پشت سر سنی نماز بخواند و سنی پشت سر شیعه نماز بخواند۔ عبدالحسین ضمن تجلیل از پیرمرد گفت که اینکه الان یک روحانی شیعه را در مسجد خود می بینی از آموزه ھای ھمان مرد خدا حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه است و دعا کنید که در این راستا ثابت قدم باشیم۔

 

تبصرے (۰)
ابھی کوئی تبصرہ درج نہیں ہوا ہے

اپنا تبصرہ ارسال کریں

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی