سایت شخصی ابوفاطمہ موسوی عبدالحسینی

جستجو

ممتاز عناوین

بایگانی

پربازديدها

تازہ ترین تبصرے

۰

بزرگترین جنایت کار آمریکا و ھم پیمانش ھستند

 کشمیر فارسی فارسی یاداشت

بزرگترین جنایت کار آمریکا و ھم پیمانش ھستند

رھبر تحریک حریت کشمیر آقای سید علی گیلانی

بزرگترین جنایت کار آمریکا و ھم پیمانش ھستند

دفتر نمایندگی خبرگزاری تقریب (تنا) شبه قارہ ھند واحد کشمیر , 29 مرداد 1390 ساعت 2:27

مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری تقریب (تنا) شبه قاره ھند عبدالحسین کشمیری جمعه ۲۸ مرداد با رھبر تحریک حریت کشمیر آقای سید علی گیلانی به گفتگو نشست و متن آن بشرح ذیل است:


به نظر جنابعالی تقریب و وحدت میان امت اسلامی چگونه عملا تحقق می یابد؟
واعتصمو بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا وقتیکه بی سامانی ، ھرج و مرج در جھان اسلام را بخواھیم تحلیل کنیم بخوبی درک می کنیم که علت این وضع بخاطر دوری از مرجع خود است و آن مرجع کتاب خدا و سیره پیامبر صلی الله علیه واله وسلم می باشد۔ تا زمانیکه مسلمان به این اصل خود برنگردد نمی تواند مقام از دست رفته خود را دریابد۔

مسلمان کنونی دوچار عصبیت شده است و از جمله عصبیت ھای ملی ، نژادی ، لسانی ، منطقه ای و قبیله ای و لذا می بینیم که در کمال خشونت یک مسلمان در ریختن خون یک مسلمان دیگر فخر فروشی می کند۔ در جھان اسلام یک جا بنام شیعه و سنی اختلاف ھست و جای دیگر حنفی ، شافعی ، مالکی ، دیوبندی و بریلوی اختلافات و جای دیگر بنام نژاد و رنگ و نسل وجود دارد۔ مسلمانان بدین ترتیب متفرق شده اند و این ریشه اصلی سقوط مسلمانان است۔

ضرورت ایجاب می کند که توجه مسلمان کنونی فراتر از مذھب و مسلک و اختلافات درونی به قرآن و سیره پیامبر مبذول شود۔ھمانطور که پیامبر طی یک حدیث شریف فرموده اند که»ترکت فیکم امرین ،لن تضلوا ان تمسکتم بھما کتاب الله و سنت رسوله » و مسلمان باید بصورت جدی با این دو امر متمسک شود ۔ مراد از تمسک این است که مسلمان سعی کند زندگی انفرادی و اجتماعی را طبق این دو امر بسر کند۔ و قطعا مسلمان از این وضع اسف بار بیرون خواھد آمد۔

علامه اقبال در این مقوله خط داده اند که مسلمان بویژه جوانان چگونه می تواند شوکت دست رفته خود باز یابد۔ فرموده است:
به منزل کوش مانند ماه نو در این نیلی فضا ھر دم فزون شو
مقام خویش اگر خواھی در این دیر بحق دل بند و راه مصطفی رو

خدای سبحان ما را توفیق عنایت کند که بتوانیم طبق آموزه ھای قرآن و سنت زندگی انفرادی و اجتماعی بسر کنیم۔

از وضع کنونی مسلمانان چه کسی بیشتر سود می برد؟
استکبار جھانی با تمام  قوت خود برای تامین منفعت ھای سیاسی و اقتصادی  از وضع کنونی مسلمانان بخوبی بھره برداری می کند۔ و در این مقوله بزرگترین جنایت کار آمریکا و ھم پیمانش ھستند۔ انھا افغانستان را نابود کردند، پاکستان را به نابودی می کشانند۔ بر ایران ھر نوع فشار وارد می سازد ، ۲۳ مارس ۲۰۰۳ به عراق حمله کرده چقدر خون عراقیان را ریختند و تاکنون یک ملیون عراقی شھید شده اند۔ بالغ بر یک ملیون نفر مجبور به هجرت شدند و ھنوز ھم که عراق را اشغال کرده اند ۔ چون چشم ھایش به منابع نفتی عراق دوخته است۔ و ھمین وضع از ۲۰۰۱ در افغانستان ھم حاکم است۔ وضع پاکستان ھم که خراب است و مجرم وضع کنونی پاکستان ان رھبرانی ھستند که در مقابل این امریکای جنایتکار تسلیم شدند۔و آمریکا باعث هرج و مرج در پاکستان می باشد۔ ھمچنین کشمیر تحت ادره ھند که از سال ۱۹۴۷ میلادی در قید و بند غلامی بسر می برد۔ ھند که مدعی بزرگترین جمھوریت است ولی در کشمیر با تمام قدرت جمھوریت را خفه می کند۔ آمریکا و اسرائیل ھند را بدین خاطر پشتیبانی می کند و در سرکوبی مسلمانان یاری می رساند۔۔اسرائیل که از ۱۹۴۸ میلادی بیت المقدس را اشغال کرده است و مردم فلسطین زیر عتاب اسرائیل بسر می برند۔

با در نظر داشتن این ھمه اوضاع شما چه راه حل پیشنهاد می کنید؟
ما مسلمانان بایستی بر مبنای دینی متحده شده علیه این قدرتھای استعماری بصورت منسجم علیه این توطئه ھا مجاھدت عملی از خود نشان بدھیم ۔ھمانطور که در آخرین آیه سوره حج خدای سبحان فرموده است:»وجاھدوا فی الله حق جھاده ھواجتباکم و ما جعل علیکم فی الدین من حرج ملۃ ابیکم ابراھیم ھو سماکم المسلمین من قبل و فی ھذا لیکون الرسول شھیدا علیکم و تکونوا شھداء علی الناس فاقیموا الصلواۃ و آتو الزکاۃ و اعتصموا با الله ھو مولا کم فنعم المولی و نعم النصیر»
……….
در آغاز گفتگو نام آقای مدیر خبرگزاری»عبد الحسین موسوی» مورد مناقشه واقع شد و آقای گیلانی گفت که چرا اسم شما عبدالحسین است۔ انسان باید بنده خدا باشد این چه اسمی است ؟
عبدالحسین در جواب گفت که مگر غلام حسین بودن غیر اسلامی است ۔ غلام حسین را در عربی چطور باید بگوئیم ۔عبدالحسین یعنی غلام حسین ۔ البته که بندگی صرفا از خدا۔ و ما شیعه معتقدیم که اسلام افضل تر از امام حسین است که برای حیات آن ھر چیز فدای آن کرد ولی با حرفھائیکه شما سخن را آغاز کردید نمی شود درباره موضوع تقریب سخن گفت۔ تقریب یعنی خوبی ھای یکدیکر را نشان دهیم وتلاش کرده  آنرا نقطه اشتراک قدرت خود قلمداد کنیم نه اینکه با ذره بین ضعف ھای یکدیگر را تلاش کنیم سپس سرکوب کنیم۔
آقای گیلانی گفت که ما عاشق امام حسین ھستیم بیش از شیعیان امام حسین را دوست داریم و می گوئیم:
نقش الاالله بر صحرا نوشت
سطر عنوان نجات ما نوشت
بدین ترتیب با کمال صمیمیت حرف دل خود بیان کردیم و معلوم شد ھر یک ھمین دغدغه را دارد که مسلمان باھم یکی باشند و ھر یکی از اختلاف و دوری از یکدیگر رنج می برد۔

تبصرے (۰)
ابھی کوئی تبصرہ درج نہیں ہوا ہے

اپنا تبصرہ ارسال کریں

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی