سایت شخصی ابوفاطمہ موسوی عبدالحسینی

جستجو

ممتاز عناوین

بایگانی

پربازديدها

تازہ ترین تبصرے

۰

کمال راستی و درستی مسلمانان زیر یک پرچم جمع شده اند

 کشمیر فارسی فارسی یاداشت

کمال راستی و درستی مسلمانان زیر یک پرچم جمع شده اند

رھبر حزب مسلم کانفرنس و عضوی شورای رھبری اتحادیه کنفرانس حریت جامو و کشمیر

کمال راستی و درستی مسلمانان زیر یک پرچم جمع شده اند

تنا هند

دفتر نمایندگی خبرگزاری تقریب (تنا) شبه قارہ ھند واحد کشمیر , 27 مرداد 1390 ساعت 3:45

مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری تقریب شبه قاره ھند عبدالحسین کشمیری چھارشنبه ۲۶ مرداد با رھبر حزب مسلم کانفرنس و عضوی شورای رھبری اتحادیه کنفرانس حریت جامو و کشمیر آقای پروفسور عبدالغنی بت به گفتگو نشست و متن آن بشرح ذیل است۔


چکیدہ شرح حال پروفسور عبدالغنی بت:
پروفسور عبدالغنی بت در یک روستای دھکده سوپور بدنیا آمده تحصیلات ابتدائی تا دیپلم در ھمان دھکده تکمیل کرده سپس راه شھر سرینگر در پیش گرفته لیسانس از کالج شری پرتاب سینگ تکمیل می کند و برای فوق لیسانس دانشگاه اسلامی علیگره انتخاب می کند و بدین ترتیب فوق لیسانس در فارسی از دانشگاه اسلامی علیگره تکمیل می کند و ھمچنین مدارک وکالت بدست آورده به وطن خود کشمیر مراجعت می کند و وکالت در دادگاه را شغل خود قراد می دھد ولی بزودی آنرا رها کرده تدریس را شغل خود قرار می دھد و بالغ بر ۲۲ سال بعنوان پروفسور زبان فارسی خدمات تدریسی خود ارایه می دھد و آخرالامر بخاطر فعالیت سیاسی دولت از تدریس باز می دارد و اخراج می شود۔بعد از تعلیق از درس و تدریس توسط دولت بیشتر به فعالیت سیاسی متمرکز میشود و تاکنون فعالیت سیاسی را ادامه داده الان رھبر مسلم کانفرنس (کنفرانس اسلامی) و عضوی ھیئت رھبری اتحادیه کنفرانس حریت جامو و کشمیر می باشد۔

پروفسور کمی درباره حزب مسلم کانفرنس (کنفرانس اسلامی) توضیح دھید؟
معتقدم در تعلیق ازدرس و تدریس توسط دولت عنایت ویژه خدای سبحان شامل حال بود، خدا می خواست این سعادت را به من عطا کند که اولین حزب سیاسی مسلمانان کشمیر را احیاء کنم۔ مسلم کانفرنس اولین حزب سیاسی مسلمانان کشمیر بود که مسلمانان اعم شیعه و سنی فعالانه در آن حضور داشتند۔ رئیس سنی و دبیر کل شیعه بود۔
مسلم کانفرنس یک چنین متحده تریبون مسلمانان کشمیر اعم از شیعه و سنی بود که ھر چقدر مورد تحسین قرار گیرد کم است۔ با کمال راستی و درستی مسلمانان زیر یک پرچم جمع شده بودند۔وقتیکه دیدند که مسلمانان کم کم دارند منسجم و منظم شده به یک قدرت تبدیل میشوند برای فروپاشی آن تدابیر بکار گرفتند و متاسفانه موفق ھم شدند۔ھمه کسانیکه در افق سیاسی کشمیر جایگاه ھای ارشد پیدا کردند از جمله شیخ محمد عبدالله ، بخشی غلام محمد، محمد صادق و … اعضاء حزب مسلم کانفرنس بودند۔

چطور مسلم کانفرنس از ھم پاشید؟
برای فروپاشی حزب مسلم کانفرنس دو بار  ضربه کاری سنگین بر پیکر این اتحادیه وارد ساختند یکی در سال ۱۹۳۸- میلادی دومی در سال 1۹۴۷-میلادی بود بار اول حزب مسلم کانفرنس را منحل کردند و بار دوم به خیال خام خودشان از بین بردند۔ زمانیکه مرا از پروفوسری برکنار کردند من به احیاء حزب مسلم کانفرنس پرداختم و معتقدم که این عنایت خدای سبحان بود که این توفیق  رابه من عطا کرد۔ قبل از پرداختن به احیاء مسلم کانفرنس من جائیکه فعالیت داشتم یک جبهه متحد و مشترک مسلمانان کشمیر اعم شیعه وسنی بنام «مسلم متحده محاذ» فعالیت داشتم۔ ھنگام قیام اتحادیه یادشه وقتیکه از من سوال شد که برای مسلم متحده محاذ چه کسی را رھبر انتخاب کنیم و من مولانا محمد عباس انصاری(روحانی شیعه) را پیشنهاد کردم۔ می خواستم رھبری اتحادیه مسلمانان که اکثر آن سنی تشکیل می دھند شیعه بعهده بگیرد۔ اینجا ھم از اتحاد حمایت می کردیم۔ من ھمیشه آرزو داشتم که مسلمانان باھم متحد و منسجم باشند۔ مسلمان که ھمه چیز مشترک دارند۔ خدا، رسول، قبله ، کتاب ھمه مشترک است، پس چرا نباید این اشتراک را بطور متحد جلوه بدھیم۔ و احیاء مسلم کانفرنس از درون تشکیل ھمین مسلم متحده محاذ بروز پیدا کرد۔

الان مسلم کانفرنس برای تحقق عملی اتحاد بین مسلمین چه راه کار پیشنهاد می کند ؟ 
مسلم کانفرنس ھمچون سابق تلاش می کند شیعه و سنی دست اشتراک بسوی یکدیگر دراز کرده برای بازسازی جامعه اسلامی فعالیت کند۔ بجای اینکه بگوئیم «لا شرقیه و لا غربیه اسلامیه اسلامیه» ما باید بگوئیم «لا شیعه و لا سنیه اسلامیه اسلامیه» ما باید برای تقویت ھویت اسلامی جدی تر عمل کنیم۔ خط یکی را دنبال کنیم که حضرت مولانا سروده اند:
دوئی از خود بدر کردم، یکی دیدم دو عالم را
یکی جویم، یکی دانم ، یکی بینم ، یکی خوانم
این «یکی» بخوبی درک کنیم و دریابیم و در ھمین خط یکی آینده مسلمانان را ترسیم کنیم۔درباره ھمین خط یکی خدا در قرآن بصورت جامع بیان فرموده است را تفسیر بیان کنیم که فرمود»کنتم خیر امۃ اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنھون عن المنکر و تومنون بالله» مسلمانان موظف ھستند امامت عالم را بعهده بگیرند۔ مسلمانان برای خدمتگذاری بشر انتخاب شده اند۔اخرجت للناس است۔ اینجا برای مسلمانان یا ھندوھا یا مسیحی و …. نیست برای بشر آمده است۔ شما نماینده تقریب مذاھب اسلامی ھستید که پرچمدار این امامت یاد شده است و من برای تحقق اھداف این سازمان جھانی از ھر نوع ھمکاری اعلام آمادگی می کنم و ۲۱ رمضان دوشنبه که مصادف با روز شھادت حضرت علی کرم الله تعالی وجه ھم است باھم بقعه حضرت سلطان العارفین حضرت مخدوم صاحب رفته اعلام می کنیم که ما شیعه و سنی یکی ھستیم و در تمام فراز و نشیب ھا در کنار یکدیگر خواھیم ایستاد و کرامت انسانی را بزرگ می شماریم۔

در آخر اگر مطلبی است بیان فرمائید؟ 
مسلمان باوجود اینکه می داند دشمن در کمین نشسته از ضربه زدن ھیچ دریغی ندارد باید یکچنین اشتراک و وحدت ترتیب و تشکیل دادہ شود که امت اسلامی به یک پیکر واقعی بروز پیدا کند۔ شیعه در حقیقت برادر سنی باشد ، سنی در حقیقت برادر شیعه باشد۔ پیمان ازدواج میان شعیه و سنی به یک فرھنگ تبدیل شود۔ کتب شیعه در اختیار سنی قرار گیرد کتب سنی در اختیار شیعه قرار گیرد۔ مثلا در خانه یک شیعه تفسیر تفهیم القرآن مولانا مودودی باشد و در خانه سنی تفسیر المیزان علامه طباطبائی باشد۔ برای یکچنین فرھنگ سازی بایستی برنامه ریزی شده فعالیت آغاز شود۔

 

 

تبصرے (۰)
ابھی کوئی تبصرہ درج نہیں ہوا ہے

اپنا تبصرہ ارسال کریں

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی