سایت شخصی ابوفاطمہ موسوی عبدالحسینی

جستجو

ممتاز عناوین

بایگانی

پربازديدها

تازہ ترین تبصرے

۰

مسلمان باید در خط قران حرکت کند که آن خط وحدت کلمه مسلمانان است

 کشمیر فارسی فارسی یاداشت

مسلمان باید در خط قران حرکت کند که آن خط وحدت کلمه مسلمانان است

پروفسور مولانا طیب کاملی

مسلمان باید در خط قران حرکت کند که آن خط وحدت کلمه مسلمانان است

تنا – شبه قاره هند

دفتر نمایندگی خبرگزاری تقریب (تنا) شبه قارہ ھند , 15 مرداد 1390 ساعت 14:48

پروفسور مولانا طیب کاملی مدیر کالج زبان شرقی مدینۃ العلوم حضرتبل سرینگر و عضو ھیئت امنای اوقاف اسلامی کشمیر ضمن گفتگو با عبدالحسین کشمیری مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری تقریب شبه قاره ھند اظهار داشت که قدرتھای استکباری تلاش دارند جھان اسلام را مبتلا به مریضی کرده و انرا بی خاصیت بار بیاورند؛ درمان این مرض صرفا با اتحاد و یکپارچگی امکان پذیر است،و مسلمان بایستی برای تحفظ کلی به اتحاد و وحدت کلمه چنگ بزند و آن قرآن است۔


مولانا در ادامه گفتگو گفت؛ قرآن تنها نسخه آسمانی دست نخورده بشر در اختیار بشر بویژه امت اسلامی است و این وظیفه امت اسلامی بویژه علمای اسلام است که آموزه ھای قرآن را به بشر بیاموزد و برای چنین ھدف اول مسلمان خط خود را درست کند و آن خط قرآن و خط وحدت کلمه مسلمانان است۔

مولانا طیب کاملی ضمن اشاره به اوضاع انقلابی در کشور ھای عربی گفت؛ این اوضاع بخاطر «ظھر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس» است۔ این چاھی است که حکامشان از دست خود برای خود کنده اند والان یکی یکی دارن در آن می افتنند۔

مدیر کالج مدینۃ العلوم درباره وضع درونی کشور ھای اسلامی گفت ھر چند اطلاع دقیقی از درون کشورھای عربی ندارم ولی آنچه آشکار است دیکتاتور ھای حاکم بر مردم خود ظلم کرده اند۔ مردم خود را از حقوق محروم نگهه داشته اند و یک روز طبیعی است که عکس العمل مردمی بروز پیدا کند۔

پروفسور طیب کاملی ضمن تبین اھمیت وحدت و تقریب در میان صفوف مسلمین اظهار داشت که ما مفتخریم که مسلمانان کشمیر اعم از شیعه و سنی آموزه ھای اسلامی نسبت به وحدت و تقریب را بخوبی یاد گرفته اند و ھر یک از پیروان مذاھب اسلامی با کمال صمیمیت حرمت یکدیگر را حفظ می کند حتی نسبت به حفظ حرمت غیر مسلمانان ھم کوشا می باشند۔ ھر وقت دشمن تلاش می کند بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازد ، جمله علماء متحد عمل کرده توطئه را خنثی می سازندو به برکت این اتحاد و تقریب ما تاکنون ھر چالش را به توفیق مبدل کردیم؛ اے کاش دیگران هم یاد می گرفتند و چالش ھای استکبار را به توفیق مبدل می ساختند۔


 

 

تبصرے (۰)
ابھی کوئی تبصرہ درج نہیں ہوا ہے

اپنا تبصرہ ارسال کریں

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی