سایت شخصی ابوفاطمہ موسوی عبدالحسینی

جستجو

ممتاز عناوین

بایگانی

پربازديدها

تازہ ترین تبصرے

۰

خاطرہ ملاقات با مقام عظمای ولایت حضرت آیت اللہ العظمی امام خامنه ای مدظله العالی

 فارسی خاطرہ

خاطرہ ملاقات با مقام عظمای ولایت حضرت آیت اللہ العظمی امام خامنه ای مدظله العالی

باسمه تعالی

خاطرہ ملاقات با مقام عظمای ولایت حضرت آیت اللہ العظمی امام خامنه ای مدظله العالی

روز دوشنبه 4 ذیقعدہ 1431 ھ ق ، برابر با دوشنبه 9 مھر 1389 ھ ش برابر با 11اکتوبر2010 روز پر خاطرہ من بود ۔ امروز من یکی از ملاقات کنندگان با مقام عظمای ولایت فقیه ، حضرت آیت اللہ العظمی خامنه ای مدظله العالی بودم۔

ملاقات  تقریبا به یک ساعت به طول انجامید و ھیئت ھای مختلف ایرانی و بین المللی که حضور پیدا کردہ بودند. چھار نفر( دو ایرانی و دو غیر ایرانیسخرانی کوتاہ ایراد کردند که بندہ یکی از این چھار سخنرانان بودم ۔

وقتیکه نوبت من رسید مقام معظم رھبری ارشاد فرمودند که آیا باز ھم کسی دیگر ھست ، آیت اللہ محسن قمی معاون بین الملل مقام معظم رھبری خدمت آقا عرض کردند که  آری از کشمیر آقای سید عبدالحسین را داریم ۔من از جا بلند شدم و نسبت به آقا اظھار ارادت کردم ۔ مقام معظم رھبری، به من اشارہ کردہ  فرمودند بله بفرمائید ۔

من با این خطاب مقام معظم رھبری دست و پا را گم کردم و بلند شدم و خواستم سخن خود را آغاز کنم ، آقابا یک لبخند اشارہ فرمودند، بفرمائید بنشینید ، میکروفون جلوی ایشان بگذارید۔ میکروفون جلوی بندہ گذاشته شد و من سخن خود را آغاز کردم .

بسم اللہ الرحمن الرحیم

اول از طرف خودم و جمله عاشقان ولایت از کشمیر محضر حضرتعالی سلام عرض می کنم

سلام علیکم و رحمۃ اللہ وبرکاته

احتراما،اینجانب عبدالحسین فرزند ابوشھید مرحوم آیت اللہ سید مصطفی کشمیری توجه حضرتعالی را به چند نکات مبذول می کنم:

کشمیر که بگفته امام خمینی رضوان اللہ تعالی علیه «وطن ایشان نیز بود» در حال حاضر بدست نیروی اشغالی ھند به خاک و خون کشیدہ میشود و مردم کشمیر نھضتی که در سال 1931 میلادی علیه نظام دکتاتوری در کشمیر براہ انداخته بودند و تاکنون بالغ بر صدو پنجاہ ھزار نفر کشته دادہ است،در حال حاضر مردمی تر و منسجم تر شدہ به مرحله بلوغ رسیدہ است و  رسانه ھای جمھوری اسلامی ایران برای خارج از کشور بویژہ پریس تی ویPress TV از آن بنحوی احسن پوشش می دھد و مظلومیت مردم کشمیر به جھانیان می رساند و مردم کشمیر باپت آن از حضرتعالی و نظام مقدس تشکر می کند البته رسانه ھای داخلی جمھوری اسلامی ایران ظاھرا نسبت به مسئله کشمیر چشم پوشی می کند ، در حالیکه نظر حضرت امام خمینی رضوان اللہ تعالی علیه نسبت به مسئله کشمیر خیلی واضح و شفاف بودہ و کشمیر را پارہ تن کشور ھای اسلامی یاد می کردند، خطاب به کشور ھای اسلامی  فرمودہ بودند: » اگر اینھا کلمہ توحید کند چطور ھندی بدبخت می تواند کشمیر عزیز ما از دست ما بگیرد و از دست مسلمین بگیرد و کاری از ما بر نیاید۔» انتظار می رود که حضرتعالی کما کان در دعاھا وپیام ھای تان بویژہ در پیام حج و امثال ذالک یادی از مظلومیت مردم کشمیر کردہ ما را بیش از پیش مشکور فرمائید۔

بندہ و امثال بندہ ایمانی که نسبت به حضرتعالی داریم که جنابعالی نائب خاص بقیۃ اللہ اعظم امام زماں روحی له الفداء ھستید یقین داریم که در آیندہ نه چندان دور کشمیر مثل سابق بعنوان یک کشور مستقل قد خودش را بلند خواھد کرد و بایستی برای آیندہ کشمیر فکر جدی کرد و نیروی فعال مکتب اھل بیت علهیم السلام برای اینکار تربیت شود ۔ مرحوم ابوی آیت اللہ سید مصطفی موسوی درخواست برای سھمیه ای برای دانشجویان کشمیر در دانشگاہ ھای ایران اسلامی کردہ بود که باوجود موافقت حضرتعالی تاکنون عملی نشدہ است و اینک مجددا از حضرتعالی تقاضا می شود که در ھر یک رشته ھای دانشگاھی و حوزوی حد اقل یک ، یک کرسی ھر ساله برای کشمیر اختصاص دادہ شود ۔

مردم خون گرم کشمیر ھیچ وقت نتوانستنه اند بغض دینی خود مخفی کند و نسبت به مسائل اسلامی بی توجهی نشان بدھند۔ روزی که پریس تی وی خبر ھتک حرمت قرآن در آمریکا را پخش کرد موج خشم مردم خود جوش بوجود آمد که نیروی نظامی و شبهہ نظامی ھند برای سرکوبی آن چنان برخورد کرد که 18 نفر بشهادت رسیدند که خونین ترین روز در کشمیر بود ۔ دولت ھند تلاش کرد ثابت کند که پریس تی وی خبر دروغ پخش کردہ است ولی مردم کشمیر به صداقت و لیاقت ایران اسلامی ایمان دارند و این امر باثبات رساندہ اند ۔ و اکنون بیش از پیش نمایندگی مستقل حضرتعالی برای کشمیر احساس می شود و امید می رود که جنابعالی در اسرع وقت نمایندگی خود برای کشمیر اعلام کردہ ما را سرفراز کردہ مشکور و مدیون فرمائید ۔

تعداد معدودی از طلاب کشمیر کہ به قم المقدسه برای تحصیل علوم اسلامی هجرت کردہ اند اکنون بدون پذیرش بسر می برند و با مشکلات جدی مواجع ھستند لذا خواھشمندیم که دستوری فرمائید که پزیرش آنها ممکن شود ۔

مسلمانان بویژہ مردم کشمیر عاشق ایران ھستند و به ھر بهانه ای می خواھند به ایران اسلامی سفر کند بویژہ سفر زیارتی یک ھفته ، یا دو ھفته ای، ولی سفارت جمھوری اسلامی در ھند جوری برخورد می کند شاید اگر ایران ، ایران اسلامی نبود و امام رضا علیه السلام در ایران اسلامی نبود، مراجعین به سفارت یکی یکی تعهد می دادند که دیگر به ایران سفر نه کند ۔ تقاضا میشود نسبت به ویزای زیارتی زائرین امام رضا علیه السلام عنایت ویژہ ای شود۔

والسلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاته

مقام معظم رھبری با کمال توجه حرفھای بندہ را گوش دادند و وخطاب به بندہ ارشاد فرمودند:» این ورقه را بدھید به من ،من پیگیری می کنم «با شنیدن این خطابه من باز از فرط شادی ھواسم را باختم نفھمیدم چه کار کنم ، طرف آیت اللہ قمی رفتم که این ورقه را دست ایشان تحویل بدھم ایشون اشارہ کردند که خود دست آقا بدھم۔ طرف آقا رفتم و ورقه با یک حالت عجیبی تحویل دادم و دست مقام عظمای ولایت را بوسیدم۔

آقا بندہ را خطاب کردہ فرمودند» نسبت شما به آقای یوسف کشمیری چیست؟» ۔

عرض کردم ایشان عمو و پدر زن ابوی ھستند ۔

باز آقا سوال کردند » آقای مصطفی کشمیری و آقای یوسف کشمیری باھم چه نسبت داشتند؟

عرض کردم که ایشان برادر زادہ و داماد آقای سید یوسف بودند۔

آقا فرمودند: یعنی آقای سید یوسف پدر بزرگ شما ھم ھستند۔

عرض کردم : آری

سپس مقام معظم رھبری، خاطرہ از سفر خود که به ھند و کشمیر داشتند باز گو کردہ فرمودند:»زمانیکه من از سفر خود بہ ھند برگشتم ، اولین سوالی که امام رہ از من کردند این بود که آقای سید یوسف را ملاقات کردید؟ عرض کردم آری ، اینھا (آیت اللہ سید یوسف موسوی کشمیری و امام خمینی رہ باھم دوست بودند» ۔

من در این مدت در مقابل مقام معظم رھبری ایستادہ بودم و سوالات معظم له را جواب می دادم۔ مقام معظم رھبری یاداشت بندہ را به رئیس دفتر شان جناب آیت اللہ گلپایگانی که طرف راست معظم له نشته بود، دادند و من طرف جای گاہ خود برگشتم ۔

نزدیک اذان ظھر شد مقام معظم رھبری فرمودند» الان نزدیک اذان رسیدیم باید از ھمه شما خدا حافظی کنم» ۔ سپس بلند شدند ۔ ھمه ما بلند شدیم و نزدیک رھبر فرزانه شدہ شروع به دست بوسی و خدا حافظی  کردیم ۔

موقعه دست بوسی مجدد و خدا حافظی در حالیکه  دست راست من در دست راست مقام معظم رھبری بود از معظم له خواستم چفی خود به من مرحمت کند ، مقام معظم رھبری در حالیکه با دست چب خود بر دست راست من مورد عنایت قرار دادہ ارشاد فرمودند : » به آقای کشمیری چفی بدھید»۔

ھر یک از حضار محترم با مشاھدہ محبت و عنایت ویژہ مقام معظم رھبری نسبت به بندہ ، یکی ، یکی به من دست دادند به من آفرین گفتند۔ و بعض  بزرگواران خواستار آدرس اینجانب شدند ۔ بویژہ یک پژوھش گر از من خواست که می خواھد بیشتر نسبت به آقایان سید مصطفی کشمیری و سید یوسف کشمیری آشنائی پیدا کنم لذا درخواست ھمکاری نمودہ از من آدرس الیکترونیکی خواست ۔ بعض بزرگان نسبت به سخنرانی بندہ ، احسن گفتنه بندہ را تشویق کردند ۔

نماز ظھرین در مکان ملاقات بجا آوردیم سپس ، گفته شد که نھار ھم ھست و در منزل آقا نھار ھم صرف کردیم۔بدین ترتیب ساعت 10 صبح که وارد منزل آقا شدہ بودیم ساعت 2 بعد از ظھر از آن خارج شدم ۔ درحالیکه ملاقات با آقا بیشتر از یک ساعت نبود ۔

 سید عبدالحسین کشمیری

تبصرے (۰)
ابھی کوئی تبصرہ درج نہیں ہوا ہے

اپنا تبصرہ ارسال کریں

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی